سال گذشته بود که بازی جدیدی روی اپ استور تحت عنوان Shadow Blade منتشر شد. کمی بعد مشخص شد که این پلتفرمر دو بعدی که اتفاقا توانسته بود به میانگین نمره‌ی 4.5 از بین نمرات کاربران دست پیدا کند،..... ساخته‌ی جدید استودیوی Dead Mage – خالق بازی گرشاسپ – است که در ایران با نام کامل «فن افزار شریف» فعالیت می‌کند. شدو بلید در عرض کمتر از دو ماه برای دستگاه‌های اندرویدی و سیستم جدید Ouya عرضه شد و پس از آن ددمیج نسخه‌ای کامل‌تر از بازی را با پسوندی تحت عنوان Reload برای رایانه‎‌های شخصی پورت کرد.

                                 

اگر از دسته افرادی هستید که شدو بلید را پیش از این روی پلتفرم‌های موبایل تجربه کرده‌اید، با استایل به خصوص و طراحی مرحله‌ی بی‌نظیر بازی آشنایی دارید. هر چند که کنترل بازی روی موبایل به واقع‌گرایانه بودن آن کمک نمی‌کند و پلتفرمینگ پس از چپترهای اول حالت یکنواخت به خود می‌گیرند. این مشکل در نسخه‌ی ریلود تا حد زیادی برطرف شده و با توجه به این که مراحل بازی کاملا بازسازی شده‌اند، با مراحل طولانی‌تر و سکوبازی برجسته‌تری روبرو هستیم که تمامی مهارت‌های بازیکن را به چالش می‌کشند.

                                 


نسخه‌ی موبایل پس‌زمینه‌ی داستانی ضعیفی دارد و به طور کلی و احتمالا به دلیل محدودیت‌هایی که با آن‌ها آشنایی داریم، تیم سازنده نتوانسته بود داستان بازی را با جزئیات تمام روایت کند و با عنوانی بدون میان‌پرده و یا روایت‌پردازی روبرو بودیم. در نسخه‌ی ریلود حالا میان پرده‌ها به بازی اضافه شده‌اند و با داستانی روبرو هستیم که بتواند در طول چیزی حدود پانزده ساعت مخاطب را با خودش همراه کند. داستان از جایی شروع می‌شود که کورو نینجایی که به عنوان شخصیت اصل بازی معرفی می‌شود، به خاطر ربوده شدن داستان‌اش وارد ماجرای یک خیانت می‌شود. داستان روایت سر راستی دارد و البته در بسیاری موارد کلیشه‌ای می‌شود.