http://s6.uplod.ir/i/00767/rt0aqh9uqexk.png

از این پس هر سال با این مقاله همراه میشویم،در این مقاله به عناوین مورد انتظار در سال می پردازیم و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.پس با اولین مقاله ی لودینگ وقسمت اول و گیمیز همراه باشید.

( مقدمه بازی اول )

در آن زندگی میکنی. قدم میزنی. بارانش را بو میکنی, حس میکنی. با مردمانش گفتگو میکنی و لحظاتت را در آرامش بر روی سنگفرش های آن طی میکنی. بعضی مواقع خیابان هایش را متر میکنی. بعضی مواقع زیر بارانها در اوقات تاریکی شب بدون حب و بغضی همراه با توده اشکی زیر نور مهتابش قدم میزنی و یاد دورانی را میکنی که زمانی خوش بودی. هوایش را لمس میکنی. خیالت به آن سو میرود که شاید روزی نباشد. روزی کسی حرف هایت را نفهمد. به خیالت همیشه هست. کمی بالا و پایین می‌شود. کمی هوایش سرد میشود. کمی زوزه گرگهای نامرد در پس کوچه هایش پشتت را میلرزاند و تو فکر میکنی که خداوند تنها با توست, اما باید بدانی خدا, خدای گرگ هم هست! با خود که تنها میشوی میفهمی که شهر تو هویت توست. کشورت جان و مال توست. سردیش را به جان میخری. تلخیه مردمانش را در خود حل میکنی, تا مبادا روزی شهرتو, جایگاه دوستانت, ویران شود. برای که زندگی میکنی؟ برای چه؟ برای وطنت, مردمت,عشقت, برای روزهای خوب گذشته . . .

همیشه از فرود مشکلات در فرودگاه زندگیت میترسی و ترس تو مانع آن نمیشود که مشکلات مانند باد سرد زمستانی طبیعت نحیف تو را سیلی نزنند. باید با دشمنانت با مشکلاتت مقابله کنی. روزی روزگاری خاطراتی خوب بود ولی حال نیست. زمانه عوض شده است. گاهی شادی و گاهی تلخی, این رمز زندگی بی حیای امروز است. آماده ای برای نبرد سخت زندگی؟ مرد این راه پر خطر هستی؟ این را بدان که گویند با توایم و همراه توایم و پشتت به کسانی گرم است ولی در راه تنهای تنهایی. حتی خدا هم گاهی تنها نظاره گر چالش تو با مشکلات است و تو میمانی و کلی تنهایی و رنج از . . .

Gears of War 4 02

Gears of War 4


نسخه چهارم از عنوان پر طرفدار و پرکشش چرخ دنده های جنگ قرار هست میهمان کنسول داران مایکروسافت باشد.

برای اینکه بدانیم با چه عنوان قدر و قلدری طرف هستیم به این نکته توجه کنید. توسعه دهنده آنچارتد نیل دراکمن را میشناسید؟ از او وقتی سوال شد برترین عنوانهای نسل هفتم چه بود, او از عنوان گیرز آو ور به عنوان دومین بازی برتر نسل قبل یاد کرد و این یعنی قدرت بلامنازع این بازی در عرصه بازیهای ویدئویی.

چیز زیادی را از دموی نمایش داده شده در کنفرانس مایکرو برای این اثر نمیشد دریافت کرد غیر از تاریکی و نشان دادن اتمسفر تیره و تاریک و گرافیک خوب بازی که البته بعدتر دمو با کیفیت  4K نیز منتشر شد که خیلی بهتر و واضحتر بود!

Rod Fergusson، مدیر استودیوی Coalition، توضیح داد که از نظر آن ها بازی های قبلی مجموعه باعث شد تا چگونگی حضور هیولاها، locust ها و ترسی که آن ها با وجودشان ایجاد می کردند، اندکی تغییر کند. اکنون، با Gears of War 4 آن ها قصد دارند حس ترس و رازآلود بودن سابق را که این مجموعه به آن شهره بود، بازگردانند. بازی قرار است locust ها را رمزآلود جلوه دهد و میزان ترس از هیولاها را در بازیبازان بالا ببرد. این مطالب بر تاریک بودن و سنگین بودن جو بازی صحه میگذارد. بخش تک‌نفره Gears of War 4 با رزولوشن ۱۰۸۰ p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و بخش چندنفره نیز با فریم‌ریت ۶۰ قطعا برنامه ریزی شده است. مدیر بخش بازاریابی ایکس باکس پس از تجربه نهایی گیم پلی بازی از عبارت حیرت آور و فوق العاده استفاده کرده است.

تاریخ انتشار این نسخه بین ماه های شهریور تا آبان همین امسال خواهد بود. پاییز 2016 زمان خوبی برای ترس و ابهام خواهد بود. حرف آخر اینکه نسخه جدید آغازی از یک سه گانه خواهد بود و پسر مارکوس فینیکس ادامه دهنده این داستان پرپیچ و خم و مبهم خواهد بود.

( مقدمه بازی دوم )

امروز روز خداحافظی من است. روزی که برای آخرین بار دستهای همسر و دختر عزیزم را میفشارم و آنها را در آغوش میگیرم. بغض عجیبی در گلویم است. نمیتوانم لحظه ای نگاهم را از نگاهشان دور کنم. اما باید بروم. باید بروم زیرا کشورم اسیر ظلم شده است. کشورم زیر چکمه های نظامیان کره ای لگد مال شده است. همین دیشب صدای زجه مادری را در همسایگی میشنیدم که داشت خود را میزد. پسر کوچکش طعمه چند ترکش ناقابل خمپاره ای بود که تن نحیفش را پاره پاره کرده بود. چند روز پیش وقتی از دست کره ایها کتک میخوردم تمام صورتم خونین و زخمی بود و تنها صدای خنده های سرباز کره ای در گوشم میپیچید و چشمانم تنها سفیدی دندانهای او را میدید که از فرط خنده زیاد حتی میتوانستم تعداد دندانهایش را بشمارم. اشک های زمان جنگ همان عرق هاییست که قبل از جنگ ریخته نشده است. این جمله را شنیده بودم و در آن لحظات چندین و چندین باره از جلوی دیدگانم عبور میکرد! آب سرزمین خودمان را میخورند و برای خودمان جیره بندی میکنند.

از مردان و جوانانمان بیگاری میکشند و به زنان و دخترانمان رحم نمیکنند. امروز وقتی در چشمان دخترکم نگاه میکردم واژه انقلاب در اندیشه ام نقش می بست. واژگان دنیای هستی تنها یک واژه نیستند. انقلاب معنای ژرفی دارد. انقلاب یعنی وقتی کشورت، دینت، اخلاقت، آزادیت را به دستان بیگانگان سپردی نباید انتظار این را داشته باشی تا مانند یک هم وطن حق تو را به تو بدهند،  نباید انتظار این را داشته باشی تا پرچمت را به اهتزاز درآورند، نباید بخواهی برایت آرامش به ارمغان بیاورند. این آخرین بار برای لمس کردن دستان پر مهر همسرم است. حس عجیبی دارم. اینگار فرشته مرگ همین الان به سراغم آمده است. نمیدانم مرگم شیرین است یا تلخ ولی مرگ با افتخار بهتر است از زندگی در ذلت! وقتی صدای یک مشت غریبه را میشنوی که برای کشورت خوابهایی دیده اند و مدام از آینده ای خوب که هیچ وقت نخواهد آمد صحبت میکنند مجبوری دیگر همسر و دخترت را نبینی و به سراغ مرگ بروی. امروز من هم جزو گروه آزادی خواه خواهم شد. امروز برای آزادی خواهم جنگید. آزادی زیباترین واژه ایست که انسان همیشه به دنبال آن بوده است و هیچوقت به آن نرسیده و نخواهد رسید،  اما شاید رفتن همیشه رسیدن نباشد ولی برای رسیدن باید رفت…

Homefront the Revolution 01


Homefront: The Revolution


نسخه دوم عنوان HOMEFRONT هم در راه خواهد بود. ارتش کره شمالی خاک آمریکا را تصاحب کرده است و حال زمان آن رسیده تا مردم جمع شوند و گروه آزادی خواهان را تشکیل دهند و با مقاومت هر چه بیشتر به استقبال دشمن بروند و تمامی آنها را به کام مرگ بکشانند. آخرین استفاده از موتور قدرتمند کرای انجین که سازندگان اعلام داشته اند این نهایت قدرت استفاده از این موتور خواهد بود. محیط بازی بزرگترین نقشه ای را خواهد داشت که تا بحال کرایتک خلق کرده است. شما در بازی میتوانید در مقابل سلاح های قدرتمند ارتش کره دست به ساخت سلاح هایی بزنید که قطعات آن در نقاط مختلف محیط موجود است! لوکیشن بازی شهر فیلادلفیایی خواهد بود که اینبار به خاک و خون کشیده شده است. تمامی ظلمی را که آمریکا در سالهای گذشته به کره شمالی روا داشته است را می شود در چشمان سربازان تا دندان مسلح کره ای مشاهده کرد. راه خود را باید با تلفن همراه نزد خود بیابید و این خلاقیتی جالب در ضمن گیم پلی بازی خواهد بود.

اما در کنار تمامی ناملایمات و تیره گیها طنز هم در بازی گنجانده شده است. محیط بازی کاملا متناسب با یک دوران انقلابی است و از شعارها، نوع زندگی مردم و برخورد سربازان حکومت می‌توان به این موضوع پی‌برد. گرافیک بازی هم کاملا نسل‌هشتمی است و اجرای آن برروی نسل هفتم غیرممکن است. این عنوان توسط آخرین نسخه Cry Engine ساخته می‌شود و بافت‌ها و نورپردازی بازی فراتر از حد انتظار است؛ حتی در برخی مواقع، تریلرهای بازی آن‌قدر گرافیکی بوده‌اند که یافتن تفاوت آن‌ با جلوه‌های ویژه هالیوودی کار سختی است. این عنوان قرار است در تاریخ نامعلومی در سال ۲۰۱۶ برای کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت و رایانه‌های شخصی منتشر شودبه گفته سازندگان اعتماد می کنیم و به احترام بازی صبر می کنیم تا نهایت قدرت موتور کرای انجین را در این عنوان نسل هشتمی ببینیم.

Homefront the Revolution 02