Artwork-GTA_Online

بااین‌که بخش چندنفره‌ی آنلاین بازی جی‌تی‌ای ۵ کاملاً رایگان است اما بازی‌کنندگان می‌توانند در ازای پرداخت مبلغ‌های نه‌چندان قابل‌توجه‌ای روند پیشرفت کاراکتر خود... درون بازی را تسریع ببخشند. چنان که گزارش شده است این پرداخت‌های کوچک در بین بازی‌کنندگان آن‌چنان فراگیر بوده که توانسته است برای شرکت سازنده‌ای آن نیم‌میلیارد دلار درآمدزایی کند.

برای این‌که حجم این رقم باورنکردنی دست‌تان بیاید می‌توان آن را با هیلو ۵ مقایسه کرد که درآمدش از وجوهات پرداختی درون بازی در بخش چندنفره‌ی آنلاین تنها ۱٫۵ میلیون دلار تابه‌حال بوده است.

طبق ادعای اشتراوس زلنیک، مدیرعامل اجرایی تیک‌تو، در نوامبر سال گذشته، آمار بازی‌کنندگان جی‌تی‌ای آنلاین به بیش از ۸ میلیون در هفته می‌رسد. آقای زلنیک پیش‌تر بخش چندنفره‌ی جی‌تی‌ای را “هدیه‌ای که هم‌چنان با برکت است” توصیف است. هم‌چنین طبق آخرین آمار بازی جی‌تی‌ای بیش از ۶۰ میلیون نسخه فروش داشته است.

شاید یک دلیل مهم موفقیت جی‌تی‌ای آنلاین و محبوبیت‌اش نزد بازی‌کنندگان این است که راک‌استار با به‌روزرسانی‌های مکرر پشتیبانی خوبی برای این محصول ارائه می‌دهد. این به‌روزرسانی‌ها شامل وسایل نقلیه، اسلحه، حالت‌های و آیتم‌های جدید و… است. برای مثال همین دیروز (۱۲ آوریل) حالت جدیدی برای بازی با نام “اینچ به اینچ” عرضه شد.